Ideer til den mest ideelle indretning af hver etage

Her er en liste over de mest almindelige spørgsmål og svar. Vi beder dig om at kikke her, før du skriver et spørgsmål! – Tak!
Besvar
BennyBlue

Ideer til den mest ideelle indretning af hver etage

Indlæg af BennyBlue » man 20. jun 2011 14:30

Råd og vejledning til den mest ideelle indretning af hver etage.

Denne tråd er oprettet med det formål at udveksle erfaringer indenfor den mest hensigtsmæssige måde at indrette sit hospital på: Hvor skal de forskellige lokaler placeres bedst for at undgå at være nødt til at rive nogle af dem ned i gen på et senere tidspunkt, for at få plads til andre osv. Desuden kan det være en god ide at placere lokalerne på en bestemt måde i forhold til hinanden, så at de ikke spærrer plads for andre lokaler. Kom gerne med jeres egne ideer og erfaringer efter hvad der viser at kunne svare sig bedst. Nedenstående er mine egne forslag til en optimal indretning.

Her er først, for overskuelighedens skyld, et par betragtninger, som man bør gøre sig inden indretningen af den pågældende hospitalsetage:
  • 1. Hvor mange eksemplarer af hver lokaletype skal man bruge?
    2. Hvilke lokaler skal der være på de forskellige etager? Ofte er det bedst at bygge lokaler af samme type (f.eks. behandlingsrum) på samme etage.
    3. Hvilke synspunkter indenfor design har betydning for indretningen, eller er det lige meget? Skal lokalerne placeres efter farve, type, symmetri eller i geometriske grupper, der passer til hinanden?
    4. Gør jer måske tanker om at der kan anskaffes flere etager i fremtiden, hvorved der selvfølgelig bliver mere plads til lokaler, så at man måske kan vente lidt med at bygge et lokale til den næste etage er opnået. Etage nr. 2 fås ved opnåelse af trin 9. Etage nr. 3 fås kun med en Premium-konto for 20.000 hD og etage nr. 4 får man efter at have løst 2000 Quests.
    5. Hvilken spillestrategi følger du? Fokus på at tjene penge? Eller point? Eller begge dele? Spiller i hurtigt og effektivt for at nå til tops eller mere for sjov?
Her er mit umiddelbare forslag til indretning af første etage. Lokalet til højre er i øjeblikket Røntgen. Det er nok for meget med 4 Behandlingsrum og 3 Røntgenrum, idet de står tomme meget af tiden. Derimod er det lidt for lidt med kun 2 Ultralyd, de er altid optaget. Dem kunne man sagtens have et mere af. De 2 Ortopæder lader til at harmonere meget godt, det samme med de 2 Psykiatrier, som dog er i brug stort set hele tiden:

Billede

Etage nr. 2 har jeg endnu ikke indrettet helt færdigt, men det vil komme til at se nogenlunde sådan ud, selvom det sikkert bliver ændret igen:

Billede
Forum Admin
Upjers Danmark

Windsong

Re: Ideer til den mest ideelle indretning af hver etage

Indlæg af Windsong » man 24. sep 2012 09:18

Har du eller andre nogle opdateringer til 2. sal? Jeg skal i gang med den og vil helst ikke sætte alt for mange bygninger, som jeg bliver nødt til at rive ned bagefter for at få plads til det hele...

Her er min 1.sal, der fungerer godt nok. Jeg har brugt samme farvekode som posten ovenfor. De små grå felter er ekstra pynteting (massagerum og blomsterkasse).
Billede

Taani

Re: Ideer til den mest ideelle indretning af hver etage

Indlæg af Taani » man 24. sep 2012 20:46

Her stå en hele masse om det emne, men desværre kun på tysk.
Jeg håber det hjælper dig en lille smule. Hvis du har flere spørgsmål,
spørge bare. :-)

http://forum.de.kapihospital.com/viewto ... aumplanung

Besvar

Tilbage til "FAQ - Hjælp for begyndere"