Skovhyggerhytten

ButterflyQ

Skovhyggerhytten

Indlægaf ButterflyQ » ons 8. jun 2016 15:21

Hej

Nu har jeg brugt rigtig meget tid på at få skovhuggerhytten og endelig fået den og flot det er den men hold nu op den er dyr. Når jeg skriver dyr så mener jeg den er dyr at bruge ( som så meget andet her i spillet ).

Nu må Upjers altså se at komme ind i krigen. Det kan da ikke være rigtig at det skal koste 25.000 dalere at få 5 stk træ....

Ahorn kan købes til 450 dalere stk = 2250 dalere pr 5 stk

Eg kan købes til 800 dalere stk = 4000 dalere pr 5 stk

Fyr koster 3 guld stk = 15 guld pr 5 stk

Hvorfor så betale 25.000 dalere for det samme? Ja du sparer så plads og vand meeeeen det er godt nok at stramme den lidt.

MVH ButterflyQ

TPnobody

Re: Skovhyggerhytten

Indlægaf TPnobody » fre 10. jun 2016 00:39

kan kun gi dig rat i at den er dyr at bruge, specielt når man 8 ud at 10 gange får enten Ahorn eller Eg :)

men jeg er nu meget glad for mine 3 stk. så slipper jeg for at bruge Guldbarrer på at købe Fyr (for man lære at sætte pris på alle de muligheder der er for at få "gratis" ting som normalt koster Guldbarrer) specielt nå man begynder at få en stor gård og har et Højt Spillertrin, for så koster næsten alt Guldbarrer, så lidt "Gratis" Guld produkter er meget godt en gang i mellem :)

Cogky

Indlægaf Cogky » lør 11. jun 2016 22:59

Hej ButterflyQ og TPnobody.

Først mit 'officielle' svar: Jeg skal sende din kritik videre!

Så mit eget svar: Jeg synes egentlig også det er dyrt, men har det lidt som TPnobody, at jeg er glad for der hvor jeg kan spare lidt guldbarrer... når man kommer langt i spillet er det som regel ikke noget problem om noget koster 5.000 eller 25.000, man tjener jo en pokkers masse penge... hvis man ikke er så langt, ja så kan jeg godt forstå irritationen, men så vent lidt med at bruge den og hav den som dekoration, for du har ret ButterflyQ, den er flot :D

Mvh. Cogky.

ButterflyQ

Indlægaf ButterflyQ » søn 12. jun 2016 13:32

Hejsa

Jeg syntes bare det er synd og skam at der ikke er lidt mere ballance i tingene så det virker som om vi bare hele tiden skal poste en masse penge i spillet. Jeg ved da godt der skal tjenes penge og det er også okay men når det er Ågekale priser så har jeg en naturlig bremse der bliver sat i. Det er jo igen og igen priserne er alt for ublu.

Synd og skam for et ellers flot og sjovt spil. Det tager desværre lidt af glæden ved spillet.

MVH ButterflyQ

Cogky

Indlægaf Cogky » tirs 14. jun 2016 00:15

Hej igen.

Det er et tilbagevendende problem du beskriver... jeg sender også den del med... jeg går ud fra at det ikke er let som virksomhed at finde en fornuftig balance, men lige med skovhuggerhytten handler det jo ikke om at få pungen op af baglommen, men at optjene mønter (in game money) inde i spillet, det tjener Upjers ikke noget ved og så kan det diskuteres om det er for dyrt at 'oplade' hytten eller ej, men man kan tjene mønter til den og dermed spare guldbarrer til fyrre-træer, men vi hører hvad du siger :)

Mvh. C.

ButterflyQ

Indlægaf ButterflyQ » tors 23. jun 2016 23:49

Hejsa

Nu har jeg så aktiveret min skovhugger for at deltage i konkurrencen i hansen som lyder på fyrrebjælker. Og nu har jeg de sidste 7 gange fået ahorn, det syntes jeg så bare ikke er okay. Så er der altså ingen mening i at give 25.000 dalere for 5 stammer uanset om det er betaling jeg selv har tjent ind og ikke rede penge.

MVH ButterflyQ

Cogky

Indlægaf Cogky » man 27. jun 2016 18:56

Hej B.

Jeg har ikke præcise tal for hvor tit jeg får fyrre-bjælker i mine skovhuggerhytter, men min fornemmelse siger ca. hver 10. gang!
Det giver 250.000 dalere for 5 fyrre-bjælker... hmm...
Jeg sender din kritik efter den anden henvendelse.

Mvh. C.

TPnobody

Indlægaf TPnobody » tirs 28. jun 2016 23:27

nu har jeg holdt lidt øje med hvor tit jeg får Fyr stammer i mine skovhuggerhytter.
og da jeg har 3 stk. og jeg fylder dem op 2 gang om dagen, hvilket koster mig 150.000 dalere, og der går næsten aldrig mere end 3 opfyldninger og tit får jeg fyr en gang om dagen, så et forsigtigt skøn er at jeg får 25 fyr stammer om ugen, så 1 fyr stamme koster mig 42.000 dalere.

og skulle jeg ha plantet 25 fyr træer så havde det kostet mig 75 guld, og skulle jeg ha købt 75 guld så havde det koster mig ca. 50kr

så hvis man ser skovhuggerhytten som en mulighed for at slippe for at betale guld for fyr stammer så er det vel ikke så dyrt igen ?

Cogky

Indlægaf Cogky » ons 29. jun 2016 17:23

Hej igen.

Jeg er enig med TPnobody og har også lavet et lignende regnestykke, omend jeg ser ud til at få lidt færre fyrre-stammer end TP i gennemsnit i mine 4 skovhugger-hytter, men det er uden tvivl det med tilfældigheden.

Upjers har svaret og deres svar ligger sig tæt op af TP og jeg... de skriver at der er en del tilfældighed med, men over en længere periode skulle det svare nogenlunde til i dalere pr. fyrre-træ som hvis man køber guld og veksler til dalere, kontra køber fyrre-træer og planter, med den store forskel at man jo altså sparer guld-købet, så de synes faktisk at der er balance i hvad skovhugger-hytten koster at 'oplade' og overvejer ikke at lave det om på.

Håber svaret var fyldestgørende?

Mvh. C.

Tilbage til "Spørgsmål"