Plantehjælperen

Lerura

Plantehjælperen

Indlægaf Lerura » fre 14. nov 2014 16:51

Det er lidt træls at plantehjælperen kræver at det felt du afslutter valget på er en af de felter der kommer til at indeholde afgrøden.
Eks:
Hvis du har 20 såsæd som du gerne vil plante på dette område:
X Y Y Y Y Y Y
Y Y Y Y Y Y Y
Y Y Y Y Y Y O
klikker man på marken med X og trækker ned til marken med O.
Det resulterer i at Marken med X og alle markerne med Y bliver lyst op.
Men da marken med O som du slutter på ikke vil blive plantet til skipper den hele såningen.
Det kan kune lade sig gøre hvis en af markerne med Y er obstrueret, hvorved marken med O også vil blive lyst op.

Det ville være rart at såningen finder sted uanset om feltet med O vil modtage såsæd eller ej.

BennyBlue

Re: Plantehjælperen

Indlægaf BennyBlue » fre 14. nov 2014 18:18

Hej

Jeg kan godt se problemstillingen.

Dog kan du vel løse det ret nemt ved blot at "omgå" det pågældende felt, O, med et ekstra klik?
Du kan jo bare tilplante disse felter først:
X Y Y Y Y Y
Y Y Y Y Y Y
Y Y Y Y Y Y

Og bagefter de sidste to over O:
Y
Y

Det kræver selvfølgelig et ekstra klik.
Forum Admin
Upjers Danmark

Lerura

Indlægaf Lerura » lør 15. nov 2014 01:42

Jo da! Selvfølgelig kan man afhjælpe problemet ved at plante flere omgange.

Men med de enorme priser det koster at udvide bygningen og aktivere de enkelte afgrøder, burde den også være en større hjælp.
Simpelt hen ved at den planter hvor den kan indenfor det markerede område, - optil antal såsæd på lager ,eller aktiveret antal.
Det er: hvis der er obstruktioner, springes de over og tælles ikke med, og er enten det aktiverede antal eller antal såsæd overskredet får de resterende marker bare ingen beplantning.

Og jeg tog fejl angående obstruerede felter.
Det viser sig at hvis bare et af felterne inden for det valgte område er obstrueret dropper den opgaven.

Så den kan faktisk kun plante i perfekte uobstruerede rektangler, hvor der er såsæd nok til alle marker markeret.
Det er efter min mening ikke godt nok til de priser.

BennyBlue

Indlægaf BennyBlue » man 17. nov 2014 16:01

Ok, jeg kan godt se at det nok ville være smartere, hvis alle ledige felter i markeringen bare blev plantet til.

Jeg skal nok foreslå dem denne ændring!
Forum Admin
Upjers Danmark

Tilbage til "Spørgsmål"