Kunder / Markedsstande

BennyBlue

Kunder / Markedsstande

Indlægaf BennyBlue » tirs 18. jun 2013 23:28

Hvordan får jeg flere kunder?
Jo flere dekorationer du har på din gård, og desto højere deres popularitet er, desto flere kunder kommer der til din gård. Hvor meget popularitet en dekoration giver, ser du ved at holde musen over eller også >>her<< i OSS.
Ganske vist også flere dekorationer af samme type kunder til, men flest kunder giver dog et så forskelligartet udvalg af dekorationer.

Hvad ønsker mine kunder sig?
Klik på tankeboblen over deres hoveder. Der står hvad de vil have og hvor meget. Har du nok på lager, er boblen grøn og du kan sælge, ellers er den rød. Du får lidt mere ved at sælge til kunder end til lageret, men derudover også en ekstra mængde erfaringspoint.

Hvordan fungerer markedsstande?
Så snart du har bygget en markedsstand, kan du klikke på den og vælge 'fyld op med varer'.
I standens vindue ser du dens udstillede varer og kasse.
Klik på 'fyld op med varer', for at vælge varerne til at sætte frem. Her kan du klikke på enkeltpilen for hver vare, du vil sætte til salg i butikken, eller også på dobbeltpilen for at sætte alle de eksemplarer af en vare til salg, som du besidder.
Derefter kan du vælge antal varer og pris.
Jo højere pris, desto flere penge får du, men jo længere varer det også inden varen er solgt.

Billede Billede Billede

Hvilke forskellige stande er der?
Hos alle markedsstandene får du mere for dine varer end ved salg fra lageret. Ved de smukke og prægtige stande sågar mere end hos kunderne direkte.
Jo prægtigere markedsstandene er desto højere priser kan du opnå.
Standens størrelse angiver hvor mange varer standen kan tilbyde (lille=1 udstilling med 20 stk., mellem=2 med hver 30 stk., stor=3 med hver 50 stk.).
I hver vareudstilling kan du lægge en bestemt type vare. En stor stand kan tilbyde tre forskellige slags varer, f.eks. brød, kartofler og surkål.

Hvorfor køber nogle kunderne ikke hos standene?
Kunder med en tankeboble er stamkunder og vil betjenes af dig personligt.
Alle andre går af sig selv hen til markedsstandene og køber ind der.

Hos mig er der kun kunder med tankebobler. Er mine stande så unødvendige?
Nej slet ikke! Du har alligevel kunder på gården, som køber ind ved standene.
Du har bare deaktiveret dem under din profil.
Hvis du igen vil have dem vist, klik på tandhjulet nedenfor din pointstand (indstillingerne) – og så på grafikindstillinger.
Ændr så blot her fra "kun kunder" til "alle besøgende" og gem – så ser igen kunderne uden tankebobler.
Forum Admin
Upjers Danmark

Tilbage til "OSS - Ofte Stillede Spørgsmål om spillet"