Mulige forbedringer til MFZ

Besvar
Sinqularis

Mulige forbedringer til MFZ

Indlæg af Sinqularis » tors 18. dec 2014 22:14

Vær hilset, alle Zoo ejere derude.

For at være ærlig er jeg meget i tvivl om de ideer og forslag der bliver leveret i dette forum overhovedet bliver checket af de som har magten til at skabe ændringer, men ikke desto mindre agter jeg at gøre et forsøg på at give råd og ideer til forbedringer. Jeg er selv lige blevet trin 42 og betragter mig selv som en ganske seriøs Zoo ejer, og jeg er blevet så bidt af spillet at jeg uden tøven vil beskrive det som et fantastisk spil med meget potentiale! Men siden jeg har tilsluttet mig dette spil, har jeg observeret nogle mindre og større problemer som efter mit lille hoved godt kunne forbedres, så det vil jeg hermed fremhæve og uddybe nærmere. Lad det dog være sagt, jeg er fuldstændig bevidst om at mine ideer kan gå i konflikt med hvad der egentlig er fysisk muligt og jeg vil ikke benægte at jeg kan have overset vigtige elementer der gør mine ideer ugyldige.

"Mine indhegningsobjekter gror fast!"

Lad os starte ud med en mindre irritation. Når nu vi sætter indhegningsobjekter ind i vores indhegninger, så vil den ikke lade os tage dem ud igen. Dette drejer sig både om drikketrug, fodertrug, legetøj, hule og vandingsted. Men hvis vi fjerner hele indhegningen og ligger den på vores lager, får vi alle objekterne og dyrene med. Så mit spørgsmål er, hvis vi alligevel kan ligge hele indhegningen med indhold på vores lager, hvorfor bør vi så afholdes fra at kunne tage indhegningsobjekterne ud enkeltvist? Det virker lidt fjollet og unødvendigt.

"Hvilken avl skal jeg vælge?"

Ja, her er et andet lille problem jeg har stødt på. Nu kan det ikke benægtes at jeg er en smule besat af at avle, men jeg har efterhånden mange forskellige indhegninger med samme dyr, og de har ikke alle sammen hule og vandingsted til støtte for avl. Dette tror jeg vi alle kan genkende, specielt når disse objekter koster spandevis af diamanter. Men når jeg nu vil sætte min række af avl i gang, så støder jeg på at irriterende problem i avls-oversigten - alt jeg kan se er 4-5 ikoner af det samme dyr som hver i sær repræsentere en indhegning, men jeg kan ikke se om jeg faktisk vælger en af de indhegninger der har avlsobjekter inkluderet. Derfor er jeg nød til at forlade avls-oversigten, finde den indhegning jeg skal bruge i min zoo og starte avlen derfra. Mit forslag er, kunne det ikke være muligt at synliggøre hvad avlsprocenten er for hver indhegning i avls-oversigten? Det kunne spare en masse tid og besvær.

"Vil du købe de manglende kortdele af Ulv? Det bliver 50 diamanter!"

Nu bevæger vi os over i et problem der har frustreret mig over længere tid og tilmed på højt niveau. Vi har jo som bekendt muligheden for at købe manglende kortdele for diamanter, men ideen ser kun ud til at virke hensigtsmæssigt når man vil købe de sidste dele til et element der koster diamanter, men hvad med hvis man vil købe dele til et element der koster zoo dollars? Det kommer der ganske absurde resultater ud af. Hvis man har 1/6 af et dyr som koster 60 diamanter, kan du købe de sidste dele for 50. Det giver jo god mening, for så får man jo så at sige rabat for sin del og trækker 1/6 af den fulde pris. Men det går for alvor i ged når maskineriet skal omregne dollar-dyr eller ting til diamanter. Jeg tvivler meget på at nogen er villige til at betale 50 diamanter for en ulv. Skulle man være heldig at anskaffe sig et mere sjældent kort som for eksempel en leopard, kan du komme ud for at du skal betale 700+ (!!) diamanter for at få de sidste kortdele. Så hvad kunne en umiddelbare løsning på dette være? Jeg ville faktisk foreslå at man skal kunne købe de sidste kortdele af diamant-genstande for diamanter, og de sidste kortdele af dollar-genstande for dollars. Hvis man fik 1/6 af en dollar-genstand, kunne maskineriet så ikke bare trække 1/6 fra dollarprisen i stedet for at involvere diamanter? Dette kunne muligvis gøre alle de dollar-kort mere eftertragtede, for lige nu går de sjældent igennem byttehandler fordi de er besværlige at finde en anvendelse for.

"Ensformighed spreder sig I folks zoo's"

Og med dette hentyder jeg specifikt til indhegninger på høje niveauer. Is, jungle, vand, med mere. Jeg har en fuld venneliste der jævnligt er rotaton på, og jeg har oplevet et mønster der gentager sig. Lang eller kæmpe jungle indhegninger - sjældent noget midt imellem. Lille eller mellemstor isindhegning - sjældent større. Hvorfor? Fordi det er det eneste man kan købe for zoo dollars. Alt andet koster diamanter, og MANGE af dem! Selv forstørrelse er solgt for diamanter som meget få kan få sig til at betale for. Jeg har fuld forståelse for at man har ønsker om at tjene penge for spillet, men jeg kan ikke forestille mig at jeres indhegninger og forstørrelser der sælges for diamanter giver pote ret ofte. Så hvis jeg skal være ærlig, syntes jeg at de diamant priser på indhegninger og forstørrelser ikke tjener ret meget formål ud over at efterlade spillere på højere trin handicappet med hensyn til at udvikle deres zoo og pynte op. Det ville virkelig gøre gavn hvis de indhegninger og forstørrelser ville blive solgt for dollars fremover. Især forstørrelser. Tror I ikke også der bliver tjent penge nok på indhegningshuse, indkøbscentre, UDVIDDELSER(!!), events og jeres månedlige(?) nye dyr? Jeg tror godt I ville kunne få råd til at yde os en smule mere frihed med hensyn til indhegninger, forstørrelser og ikke mindst "hule" til både vand og terrariehuse. For meget stram snor kan hurtigt ruinere det sjove!

"Unikke bygninger kan man kun købe én gang!"

Se, her er noget der virkelig forvirre mig. Små bygninger som det lille indkøbscenter, Wc hus eller affaldsdepot kan man kun købe én gang. Men de store versioner af samme type kan du tilsyneladende købe lige så mange af som du vil, men de koster dog diamanter. Jeg må tilstå at jeg syntes dette er lidt frækt, for her er det lidt for tydeligt at man tvinges til at bruge penge på spillet hvis man ønsker sig yderligere plads til sine butikker og indhegninger i sin zoo. For mange spillere, specielt de nye, er det en gevaldig præstation at få råd til disse bygninger, så jeg så gerne at den lås der bliver sat på efter man har købt en af disse bygninger fuldstændig fjernes. Hvis man kan få to store indkøbscentre, bør det også være muligt med to små efter min mening. De små er vel ikke mere "unikke" end de store?

Det var alt hvad jeg lige havde og byde på for nu. Jeg håber mine forslag kan gøre gavn en gang i fremtiden! Ellers hører jeg meget gerne kommentarer : )

katewagner

Re: Mulige forbedringer til MFZ

Indlæg af katewagner » fre 19. dec 2014 11:38

Mon ikke vi er flere, der mener det samme som Sinqularis?
Hans forslag ville bestemt give mere lyst til at fortsætte med den zoo, man "leger" med.

Godt "brølt" Sinqularis ;)

hannelykke

Indlæg af hannelykke » fre 19. dec 2014 23:20

Jeg er 100% enig med dig Sinqularis *ss*

PeterVal

Indlæg af PeterVal » lør 6. jun 2015 17:46

Jeg er fuldstændig enig med de synspunkter der fremføres her.

Vi har 4 børn i familien, så det er simpelthen alt for dyrt at købe diamanter for rigtige penge til dem alle.
Derfor har mine børn nu fuldstændigt mistet interessen, for de har ikke tålmodighed til at vente 1 måned
på at spare op, så de kan få råd til et shoppingcenter eller en udvidelse.

Har også haft flere venner der er stoppet med at spille, fordi de simpelthen ikke kan komme videre.

Det er især de udvidelser der KUN kan købes for diamanter der er de helt store stopklodser.

Cogky

Indlæg af Cogky » tors 11. jun 2015 12:38

Hej Sinqularis og I andre der har kommenteret indlægget.

Tak for et detaljeret og forklarende indlæg.
Lad mig starte med at sige at jo, idéer og forslag bliver både set og hørt af de som har 'magten' til at skabe ændringer, men sagsgangen er noget lang og besværlig... først skal indlæggene / forslagene oversættes, derefter skal de igennem adskellige hænder før de havner hos udviklerne, der skal tage stilling til dem og først hvis de er enige ender de hos programmørerne, der skal finde ud af om de overhovedet kan lade sig gøre!
Jeg vil se til at få dit indlæg oversat i sin fulde længe og sende det videre, sammen med kommentarerne, for de er alle relevante og utroligt godt forklaret og så ser vi hvad Upjers siger, men med sagsgangen og de mange forslag i tankerne må du / I nok regne med at der går noget tid før der kommer svar, så hav lidt tålmodighed ;)

Mvh. C... en ligeså bidt MFZ spiller :lol:

Besvar

Tilbage til "Ideer og Forslag"