Forstår jeg spillet rigtigt, hvordan kommer jeg i gang?

Besvar
BennyBlue

Forstår jeg spillet rigtigt, hvordan kommer jeg i gang?

Indlæg af BennyBlue » ons 11. jan 2012 22:38

Velkommen til Upologus

Efter at du nu har spillet dig igennem introduktionen og sandsynligvis også har kigget hjælpesiderne igennem (f.eks. ang. tårnet, tavernen (fra trin 2), blomsterbedet (fra trin 7), gilder (fra trin 10), trylleskoven (fra trin 20)) kender du nu de væsentligste funktioner og lokalisationer i Upologus.

I det væsentlige går spillet Upologus ud på at løse udfordringer eller at gennemføre forberedende opgaver. De forskellige udfordringer får du på forskellige steder, f.eks. på opslagstavlen ved siden af tårnet hvor du bor, hos musen på klippen og hos feen, frøkongen og ræven i tavernen. Blomsterbedet og trylleskoven er yderligere handlingssteder, som du kan besøge, for at skaffe dig små fordele og tilbehør til særlige opgaver.

Gennemførelsen af udfordringerne bliver belønnet med erfaringspoint (XP) og guldstykker. Mens sidstnævnte tjener til at kunne indkøbe tilbehør, som giver ekstra fordele, er førstnævnte nødvendige for at kunne stige op i trin og således komme videre i spillet.

Det lyder da slet ikke svært, vel? Det, som er særligt ved udfordringerne, er, at de har forskellige varigheder: Runeudfordringer overstås på få sekunder, kampudfordringer trækker tager flere minutter og og arbejdsudfordringer kan (på de højere trin) vare op til 4 timer. Undervejs må du desuden passe din troldmandslærling, hvilket tager forskelligt lang tid, og også blomsterne i haven kræver din opmærksomhed på forskellige tidspunkter. Og ved siden af skal også trylleskoven udforskes fra tid til anden.

Som du ser er der et utal af forskellige sysler, som skal organiseres optimalt og også tilpasses efter hvor meget tid du har til at spille.

Selvfølgelig kan du gøre spillet mere overskueligt ved at anskaffe dig et par fordele og udvidelser. Disse kan du købe i spillet for guld eller de såkaldte Kulstykker (som i andre spil kaldes Coins). Kul får du i kulminen (for oven til højre) mod betaling af et par kroner.

Hvis du via disse forbedringer og forenklinger har skaffet dig lidt mere tid, kan du slutte dig sammen med andre spillere, f.eks. fra dit Gilde, og deltage i fælles tryllekampe. Alt efter jeres held og strategi kan I høste en anseelig mængde hæder.

Har du stadig spørgsmål? De ofte stillede spørgsmål (OSS) forklarer mange sammenhænge og åbenbarer dig et par tips og tricks. Ellers kan du kigge her i forummet, et par flinke medspillere vil helt sikkert gerne hjælpe dig videre!

Og nu ønskes du fortsat sjov og succes i Upologus!
Forum Admin
Upjers Danmark

Besvar

Tilbage til "Guide til begyndere"